dinsdag 27 februari 2018

Giorgio Armani Beauty Fluid Sheer #2


Een goede basis is soms alles wat je nodig hebt, een goed verzorgde huid (met dagelijks reinigen en verzorgen met een goede beschermende en hydraterende verzorging voor jouw huidconditie kom je al heel ver) heeft niet veel nodig om er op haar best uit te zien.

Hoewel de contouring trend stevig voortzet ben ik persoonlijk meer van het lichtjes accentueren van de pluspunten en een lichte basis is daarvoor meer dan voldoende. Met een drukke peuter van twee zou ik sowieso niet weten wanneer ik uitgebreid zou moeten contouren (eerder opstaan is géén optie) en ik ben nou eenmaal meer van het naturel.


Ik vond de laatste tijd mijn geliefde PurePressed base van jane iredale toch wat poederig overkomen dus ging ik even vreemd met een paar andere merken maar niet de minste, voor mijn basis make-up heb ik de Fluid Sheer van Giorgio Armani beauty gemengd met de nude matifying fluid foundation van Annayaké.

De Nude matifying fluid foundation van Annayaké is een hele mooie transparante foundation met matte finish. Kaneel, gember en pimpernel zorgen samen met vitamine A, E en zonnebloemolie voor de huid en een speciale poederstructuur zorgt voor een soft focus effect waardoor kleine imperfecties minder opvallen. Ook bevat deze foundation een SPF10.

Ik heb de foundation gemengd met een hele mooie vloeibare highlighter, de Fluid Sheer van Giorgio Armani Beauty. Giorgio Armani staat voor mij al jaren gelijk met een natuurlijke maar toch glamorous look, als je kijkt naar de modellen die bij Armani over de catwalk gaan snap je wat ik bedoel. De dames zijn opgemaakt maar toch met een bepaalde nonchalance en altijd met een prachtige "glow". Zoals ze bij Armani Beauty zeggen: deze sluier van parelmoer verheldert en zorgt voor een stralende huid. Deze vloeibare highlighter kan je op verschillende manieren gebruiken, gemengd met de foundation, solo over het hele gezicht of plaatselijk als highlight.


Ik ging dus voor de eerste en laatste optie, eerst mengde ik de fluid sheer met de foundation waarna ik deze met een beautyblender sponsje over mijn gezicht verdeelde voor een mooi transparant effect. Toen dat klusje klaar was heb ik de highlighter nog even met de vingertoppen onder mijn wenkbrauwboog en met het puntje van de beautyblender op mijn jukbeenderen aangebracht.


Hieronder zie je links enkel de Fluid Sheer vermengd met de foundation en rechts ook nog een extra laagje Fluid sheer op de jukbeenderen. De Fluid Sheer heeft een mooie parelmoerglans en een microglittertje in een neutrale nudekleurige beige basis. Ik was een beetje bang dat het glittertje misschien erg hard zou opvallen maar dat valt wel mee. 

Onderstaande foto's zijn gemaakt in direct zonlicht en als je goed kijkt zie je de kleine glinsterende glitterdeeltjes wel maar het is net niet too much. Als je alleen echt geen fan bent van die extra glinstering dan is deze highlighter voor jou misschien too much. Ik zal hem ook niet snel solo over mijn hele gezicht gebruiken want dan vrees ik wel voor een té glitterig effect. 


Weet je wat volgens mij ook echt prachtig is? Een paar druppels Fluid Sheer mengen door je bodylotion of, als je de winterzon opzoekt, door je aftersun om je sunkissed huid te accentueren. Ik ga helaas de zon niet opzoeken maar weet zeker dat de mooie glinstering van deze vloeibare highlighter mijn bleke winterlijf net wat voordeliger zal doen uitkomen. En noem het decadent maar een vleugje Armani maakt een koude winterdag net éven iets zonniger toch?

Hier heb ik de Fluid Sheer nog even op mijn hand op de foto gezet, in dit iets minder warme daglicht vallen de glinsterende glimmertjes al een stuk minder op en zie je vooral de mooie parelmoerglans.

Giorgio Armani Beauty Fluid Sheer 02

De fluid sheer is verkrijgbaar in meerdere mooie tinten al vind ik de 02 Beige toch wel het mooist en meest veelzijdig. Al lonkt de iets donkere tint 10 beige doré ook wel, die is volgens mij prachtig op een zongebruinde huid maar zover is het nog niet dus voorlopig volstaat nummer 02.  Armani Beauty is onder andere verkrijgbaar bij Planet Parfum.