dinsdag 19 december 2017

Haar stress SOS


De Decembermaand vind ik altijd heel erg gezellig maar het blijft toch altijd stressen, wanneer naar welke familie, wat te eten en te drinken en dan nog het vraagstuk cadeautjes... Maar niet alleen ik heb stress, ook mijn haar heeft extra te lijden onder alle extra stylingbeurten en dat terwijl het koudere klimaat al invloed heeft op mijn haar waardoor het kwetsbaarder wordt.

Zodra de temperatuur daalt en de verwarming in huis weer op volle toeren draait (iets wat we door de redelijk milde herfst redelijk lang uit hebben kunnen stellen) begint het, een droge huid en vooral mijn handen, scheenbenen en hoofdhuid moeten het ontgelden. Voor mijn gezicht pas ik tijdig mijn verzorging aan dus dat is redelijk onder controle en ook handen en benen doen het op zich goed met wat extra smeerbeurten. Maar die hoofdhuid dat is en blijft een dingetje... Ik zorg er al voor dat ik heel goed oplet welke ingrediënten er in mijn shampoo zitten en dat scheelt al heel erg veel maar toch zijn droogteschilfertjes en jeuk nog altijd een probleempje.


Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem en zijn er toch redelijk wat producten te vinden die de jeuk kunnen verzachten en de hoofdhuid verzorgen en de gevoeligheid verminderen. Eigenlijk is het helemaal niet zo vreemd dat haar en hoofdhuid gevoelig kunnen reageren want dag na dag worden ze blootgesteld aan irriterende factoren. Denk luchtvervuiling, stof, vuiltjes in de lucht, stylingproducten, hittetools om je haar te stylen en ga zo maar door. Vuil en styling verstikken het haar en de hoofdhuid en belemmeren de doorstroom van voedingsstoffen en zuurstof waardoor het haar futloos en broos kan worden en de hoofdhuid schilferig en geïrriteerd.



Een gezonde hoofdhuid begint bij de basis, een milde verzorgende reiniging die alle restjes transpiratie, vuil en schilfertjes zachtjes verwijderd maar de huid wel goed verzorgt is de Phytoapaisant shampoo van Phyto Paris. Deze kalmerende shampoo bevat posteleinextract dat irritatie voorkomt. In combinatie met linde en passiebloem heeft het posteleinextract een sterk hydraterende en beschermende werking waardoor de barrièrefunctie van de huid zich weer kan herstellen. Malve vermindert de overgevoeligheid en cichorei heeft ontwarrende eigenschappen zodat het haar niet alleen schoon is maar ook makkelijk door te kammen.

Deze hypoallergene shampoo breng je aan op nat haar waarna je het zachtjes met je vingertoppen op de hoofdhuid inmasseert en goed uitspoelt. Breng het dan nogmaals aan maar laat het laagje dan 2 tot 3 minuten inwerken op de hoofdhuid. Gebruik de shampoo 1 à 2 keer per week voor het beste resultaat. Denk er ook aan om niet te warm water te gebruiken, een hele warme douche voelt misschien fijn op dat moment maar je huid is er niet zo blij mee. De milde shampoo met frisse geur reinigt grondig maar zorgt niet voor jeuk of irritatie achteraf, wel lijkt mijn haar veel meer volume te hebben! Wat een fijne bijkomstigheid en mijn haar en hoofdhuid voelen een paar dagen lekker fris aan. 

Graham's is een merk dat vooral kracht haalt uit natuurlijke bestanddelen en zich richt op diverse huidproblemen zoals eczeem, psoriasis en rosacea. Oprichter Geoff Graham heeft zelf een zware vorm van eczeem en toen ook zijn zoontje eczeem bleek te hebben heeft hij actie ondernomen en zelf een product ontwikkeld dat een natuurlijk alternatief was voor de chemische zalfjes en hormooncrèmes die meestal voorgeschreven worden. Het product sloeg zo goed aan dat ze besloten er commercieel mee aan de slag te gaan. Inmiddels bestaat het assortiment van Graham's uit ruim 20 producten. 

Mijn ontdekking van Graham's producten begint bij de kalmerende shampoo en conditioner. Wat mij vooral aanspreekt aan de producten is de samenstelling die vrij is van sulfaten, parabenen en PEG. Wat er wel in zit zijn voedende oliën en extracten uit planten. Qua geur vind ik deze producten al een feestje om te gebruiken want ik ben dol op kokos. Mijn haar wordt lekker schoon van de shampoo en de conditioner is zo samengesteld dat het de perfecte aanvulling is op de shampoo. Veel conditioners bevatten bestanddelen die de hoofdhuid juist weer irriteren maar deze conditioner kalmeert, verzorgt en ontwart het haar zonder de hoofdhuid daarbij te belasten. 

Er zijn ook producten voor kindjes en baby's, die moet ik nog gaan ontdekken maar ze lijken me zeker de moeite waard, er is zelfs een speciale berg olie voor baby's, dat had ik anderhalf jaar geleden moeten weten! Lees ook zeker eens de interessante FAQ pagina

Graham's eerst eens uitproberen? Ze geloven zo in hun product dat je via de website een sample aan kan vragen dat je dan per post opgestuurd krijgt. Check alle info over de producten van Graham's, de verkooppunten en het contactformulier voor het aanvragen van een sample op de Graham's website


Kérastase vernieuwde het Spécifique gamma, een lijn van producten die inspelen op specifieke problemen. Denk hierbij aan problemen zoals roos, een vette of juist gevoelige hoofdhuid of haaruitval. Kérastase begrijpt dat mooi haar begint bij een gezonde hoofdhuid en daarom ontwikkelden ze 30 jaar geleden al het Spécifique gamma, een productlijn die zich ook steeds bleef vernieuwen om zo de beste zorg te kunnen bieden aan een onrustige hoofdhuid. 

Één van de pareltjes uit het assortiment is het Masque Hydra apaisant, een kalmerende herstellende gel waar je de hoofdhuid mee masseert. Tijdens deze drie minuten massage wordt de hoofdhuid direct gekalmeerd en gehydrateert. Het haar wordt zachter, soepeler en beter gevoed door de stimulerende massage en voedende bestanddelen in het masker. Onder andere vitamine E, moringa en Rhamnose zorgen ervoor dat de verstikkende vervuilende deeltjes verwijderd worden maar ook dat het haar en hoofdhuid voorzien worden van versterkende werkstoffen. 

Phyto shop je bij de Belgische apotheek, Graham's bij de drogist en via de Graham's webshop en Kérastase shop je bij de Kérastase kapper. Op naar gezellige feestdagen zonder kopzorgen! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)