zondag 4 juni 2017

Dr Hauschka make up in de makeover




Ik heb een nieuwe liefde en het kwam geheel onverwacht. Ik ben al jaren fan van de Purepressed Base foundation van Jane Iredale en ik had nooit verwacht een product te vinden dat ook maar een beetje in de buurt kwam van de perfecte finish die ik met dat product krijg. Ik heb nu iets ontdekt dat binnen een handomdraai je huid egaliseert en eventuele verkleuringen lichtjes camoufleert. Maar laat ik eerst even beginnen bij het begin, Dr. Hauschka had al een hele mooie lijn van decoratieve cosmetica maar onlangs hebben ze alle producten in een nieuw jasje gestoken en het resultaat is heel erg praktisch en mooi.

Dit jaar viert Dr. Hauschka cosmetica haar 50e verjaardag en met de introductie van de nieuwe make-uplijn is het feest compleet. Dr. Hauschka bewijst dat 'green' en 'glamour' heel goed samen kunnen gaan met deze ecofabulous make-uplijn. De producten bevatten heilzame planten die de huid verzorgen en het uitgebreide assortiment leent zich prima voor het creëeren van prachtige looks. De limited edition collecties volgen de laatste trends en de nieuwe penselen van synthetisch haar zorgen ervoor dat je de producten eenvoudig en efficiënt kan aanbrengen.


De nieuwe make-uplijn is het resultaat van 5 jaar hard werk, eerst bestond het assortiment decoratieve cosmetica uit 58 producten, nu zijn het er 83 en de 25 meest populaire tinten en producten blijven gewoon in het assortiment. Één van de nieuwkomers is het Colour Correcting powder, een poeder dat bestaat uit de tinten vanilla, pistachio, brown en apricot. Door deze samenstelling van tinten zorgt het Colour Correcting powder ervoor dat de teint gelijkmatig en egaal toont en zijde zorgt ervoor dat je huid heerlijk zacht aanvoelt.

Wondklaver, toverhazelaar en zwarte thee verzorgen je huid terwijl de minerale pigmenten ervoor zorgen dat roodheid en donkere kringen verdwijnen, een mooie natuurlijk matte finish zorgt voor de finishing touch. Dr. Hauschka adviseert om dit poeder over je foundation te gebruiken of solo en zeker op warme dagen zou ik voor het laatste gaan want met dit poeder heb je eigenlijk helemaal geen foundation nodig. De finish oogt natuurlijk en je teint is gelijkmatiger zonder dat je veel laagjes make-up nodig hebt. Dat is vooral fijn in de zomermaanden want dan heeft foundation nogal de neiging om snel van mijn gezicht af te smelten.


Ik heb ondanks de SPF50 waarmee ik smeer toch wat last van pigmentvlekken in mijn gezicht (door de hormonen die bij het borstvoeden komen kijken vermoed ik?) daarnaast zijn er op mijn wangen wat gesprongen adertjes zichtbaar en sinds de geboorte van mini heb ik eigenlijk altijd wel donkere kringen onder mijn ogen, of we nu doorslapen of niet, gevalletje aanleg denk ik.

Toen ik het poeder de eerste keer aanbracht was ik enorm verbaasd over het resultaat, mijn huid oogde een stuk egaler en ik had echt maar een vleugje poeder aangebracht. Ik vermoed dat ik tussendoor even naar de kleine moest kijken want de borstelige wenkbrauwen vallen mij nu pas op haha. Op de foto links heb ik echt 0,0 make-up (sorry daarvoor) en rechts enkel een vleugje van het Color correcting poeder.


De volume mascara was al een persoonlijke favoriet, helemaal fijn is dat ze bij Hauschka de mascara's niet alleen in het zwart uitbrengen, maar ook in een mooie bruine en donkerpaarse tint. De mascara vormt een beschermend laagje om de wimperhaartjes en verzorgt ze dankzij extract uit kweepeerzaden en rozen- en bijenwas. Ogentroost verzorgt de gevoelige huid rond de ogen zodat een reactie tot een minimum beperkt wordt en je de mascara ook met een gerust hart kan gebruiken als je contactlenzen draagt.


Wat ik vooral fijn vind aan deze mascara is de zachte textuur die je prima in laagjes kan opbouwen zodat je zelf kan bepalen hoe dramatisch je je blik wilt hebben. Zelfs als je een flink aantal laagjes aanbrengt blijft de mascara flexibel en klontjes komen bijna niet voor, heel erg knap want dat is meestal mijn grootste frustratie bij volume mascara's.


De mascara ligt prettig in de hand dankzij de driehoek met afgeronde hoeken en de borstel heeft ook een fijn formaat waardoor snel een flinke hoeveelheid product op de wimpers kan aanbrengen. Als je het borsteltje dan ook nog eens met een ronddraaiende beweging langs de wimpers strijkt dan verdeelt de mascara zich perfect over de wimperhaartjes. Hieronder zie je de mascara in combninatiie met een groen metallic oogpotlood en een abrikooskleurige oogschaduw.


Voor de lippen zijn er maar liefst 37 nieuwe producten uitgebracht, de lip liner, lipstick, sheer lipstick, lip line definer en lip gloss hebben elk hun unieke eigenschappen waarmee je het door jou gewenste look creëert. De lipstick zorgt voor een natuurlijke glans en zit bomvol minerale pigmenten voor een intense kleur. Amandel -en abrikozenpitolie en extracten van roos, rozenbottel en wondklaver verzorgen en hydrateren de tere huid van de lippen zodat ze zacht en soepel blijven. De romige textuur brengt heel fijn aan en voelt toch heel licht aan op de lippen.


Hieronder een look met het Colour correcting powder en de lipstick 11 Amaryllis, een warme rode tint met mooie glinsterende finish. 


Ik ben onder de induk van de verpakkingen en de doeltreffendheid van de producten. De bijzonder vormgegeven verpakking ligt enorm prettig in de hand, vooral bij de poedercompact is dit erg fijn. Op mijn wishlist staan nog de nieuwe light reflecting concealer (lichtreflecterende pigmenten verminderen donkere kringen onder de ogen en vlekjes op de huid), de 'gewone' concealer, twee mooie blushers en het blushpenseel. Het enige wat ik eigenlijk nog mis in deze collectie is een mooi wenkbrauwpotlood.


Deze mooie make-up en de fijne verzorging van Dr. Hauschka shop je via de Dr. Hauschka webshop en de verkooppunten waaronder reformwinkel, warenhuis en schoonheidssalons.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)