woensdag 17 mei 2017

Kneipp voetverzorging



Mijn voeten en ik, ik hou van ze omdat ze mij stevig op de grond houden en mij overal naartoe laten stappen maar hun uiterlijk is een bron van frustratie. Gewoonlijk staan ze tijdens de winter vol pijnlijke kloven en ik dacht eigenlijk dat ik de dans het aankomende slipperseizoen zou ontspringen maar helaas, bij een nadere inspectie deze ochtend zaten de hielen toch weer vol met eelt. Nu is het moment om er wat aan te gaan doen want anders kan ik beter op gympen en gesloten hakken rondhuppelen en ik heb juist zulke leuke open sandaaltjes liggen die ik graag wil dragen.

De reddingsbrigade van 2017 bestaat uit het nieuwe assortiment voetverzorging van Kneipp, een productlijn van maar liefst 5 producten waarmee je je voeten niet alleen poezelig zacht en glad maakt maar ook vertroetelt na een zware dag (of dat nu een dag werken/wandelen of luieren op het strand is mag je zelf beslissen, dat warme zand is ook afzien voor je voeten toch?)


Er zijn individueel verpakte voetbadbruistabletten en een pot voetbadkristallen om je voeten in te laten ontspannen. Ik neem altijd bruistabletten of een kleine hoeveelheid kristallen mee op vakantie om na een dag wandelen of strand mijn voeten te verzorgen. De kristallen reinigen en verfrissen en de bruistabletten zijn er speciaal voor vermoeide voeten.

Je kan de producten los van elkaar gebruiken maar je kan ze natuurlijk ook combineren, begin bijvoorbeeld s'avonds met een lekker warm voetbadje om te ontspannen en smeer je voeten daarna royaal in met de voetbutter waarna je ze verpakt in katoenen sokjes zodat je de volgende ochtend met superzachte voeten wakker wordt.

De producten zijn allemaal voorzien van calendula extract, dit heilzame plantje heeft een herstellende en kalmerende werking op de huid. Etherische sinaasappelolie zorgt voor een instant zonnig en vrolijk gemoed door de fris-zoete opwekkende geur. De producten zijn geschikt voor diabetici en zijn vrij van conserveringsmiddelen, siliconen en minerale oliën.

L-R Voetbutter, 5-in-1 voetcrème en eeltcrème

Om de voeten te verzorgen is er en 5-in1 voetcrème, een romige voetbutter en een effectieve eeltcrème. De 5-in1 voetcrème is een voedende crème voor de voeten die de huid beschermt, herstelt en hydraeert. Ook vermindert deze crème jeuk en versterkt de huidbarrière. De crème bevat calendula extraxten, etherische sinaasappelolie en avocado-olie en saffloer-olie voor intensieve voeding en een soepele huid.

De speciale eeltcrème bevag maar liefst 25% Urea, een effectief middel in de strijd tegen eelt, gebruik deze crème dagelijks voor het beste resultaat. Geen eelt maar wel droge voeten? Dan is de voetbutter een weldaad, deze romige butter verfrist en voedt de droge huid.

De producten zijn vriendelijk geprijsd, de adviesprijzen liggen tussen de €1,89 voor het bruistablet en €8,99 voor de voetbutter.


PS.Heb je na een lange wandeling niet alleen last van pijnlijke voeten? Dan is de Arnica douchegel zeer geschikt om je stramme spieren te helpen ontspannen. De nieuwe Arnica douchegel zorgt ervoor dat de spieren na fysieke inspanning weer soepel worden, Arnica verzacht kneuzingen en zwellingen of blauwe plekken en zorgt voor verlichting bij spier of gewrichtspijn. De kruidige frisse geur van onder andere eucalyptus en rozemarijn zorgt voor een mentale opkikker. Een ideaal product voor na het sporten of andere niet dagelijkse fysieke inspanning zoals een dag pretpark of festival of klussen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)