zondag 19 maart 2017

Essie Gel Couture swatches & review

Essie Gel Couture swatches & review

Vorige week plaatste ik een item over de nieuwe Essie Gel Couture Ballet nudes, ik had al een tijdje drie Essie Gel couture lakken liggen maar mijn nagels waren het aanzien niet waard dus die moesten eerst eventjes bijtrekken voor ze op de foto konden. Inmiddels hebben ze weer een fatsoenlijke lengte en hoop ik dat ze niet meer zo snel breken als een paar weken terug. Een vitaminekuurtje en goed smeren met de Essie apricot oil doet wonderen. 

De Gel Couture lakken beloven een resultaat dat langer blijft zitten dan gewone lakken met een gel glans en duurzaamheid. Nu zijn mijn nagels een verhaal apart wat gel lakken betreft, meestal kan ik die na een paar dagen van mijn nagels af peuteren (zelfs degenen die je eraf moet soaken) dus ik was benieuwd wat deze lak zou doen op mijn nagels. 

Je brengt de Gel Couture nagellak direct op de schone nagel aan, dus zonder basislaag, vervolgens nog een laagje nagellak en je sluit af met de speciale topcoat. Ik wou eens zien wat er gebeurde zonder topcoat dus die liet ik achterwege. Nu ben ik niet echt lief voor mijn handen, ik zit heel veel met mijn handen in het sop en was ze ook enorm vaak, water en een duurzame manicure gaan meestal niet goed samen kan ik je vertellen. De Gel Couture bleef 5 dagen onberispelijk zitten en toen kwamen er chips en barsten tevoorschijn. Niet het resultaat wat Essie in optimale omstandigheden belooft maar vooruit, mijn nagels hebben ook wat te verduren dus ik snap het wel en ben eigenlijk al heel erg tevreden met die 5 dagen. Binnenkort toch eens de topcoat scoren en kijken of dat veel verschil maakt. 

De lakken solo dragen zorgt niet voor de typische gel glans en dikte maar dat vind ik niet zo erg, ik ben persoonlijk niet echt fan van de hele dikke bolle laag gel die je doorgaans op de nagel ziet dus dat is voor mij een plus. Ook de glans is niet van het kaliber hoogglans maar wellicht dat de topcoat daar wel voor zorgt. Van mij krijgen deze lakken een dikke voldoende, reguliere nagellak begint op mijn nagels na een dag of twee al te barsten en chippen dus ik heb toch al een paar dagen winst met Essie Gel Couture. Door naar de drie kleurtjes die ik getest heb, Essie Gel Couture 30 Sew me is een warme peachy nudetint, 130 Touch up een zachte mauve tint en 180 Dress Call een mooie levendige lila tint. Op onderstaande foto's zie je van deze tinten twee laagjes zonder topcoat en de foto's zijn genomen in direct zonlicht. 

Essie Gel Couture 30 Sew me

Essie Gel Couture 130 Touch up

Essie Gel Couture 180 Dress Call

Al met al ben ik erg blij met deze lakken en het zal ook niet lang duren voor ik mijn collectie zal uitbreiden. Ik heb al een paar mooie tinten uit de De Ballet nudes collectie op mijn verlanglijstje gezet. Essie Gel Couture is in Belgïe verkrijgbaar in de winkels en webshop van Planet Parfum en via Bol.com.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)