maandag 29 augustus 2016

Hair & body beauty holiday favorites

Hair & body beauty holiday favorites

De vakantie is alweer een herinnering en inmiddels ben ik ook alweer een beetje bijgekomen van de inpakstress. Tijd voor een overzichtje van een paar zomerse favorietjes die hopelijk nog een paar weekjes gebruikt kunnen worden als het weer zo lekker blijft. En mocht het weer niet meewerken dan zorgen de doucheproducten die ik tijdens de vakantie gebruikte er wel voor dat je weer even wegdroomt naar de vakantie.


Na een dagje strand heeft je huid behoefte aan wat extra liefde en een mild doucheproduct zonder zeep of toegevoegde schuimmiddelen is dan een goed idee. De Dr. Hauschka rozen douchecrème is heel mild en geurt heerlijk naar een romantische rozentuin.

Liever een ongeparfumeerd product? De Lipikar gel lavant is een kalmerende douchegel, ideaal voor een gevoelige huid en zelfs voor de eczeemhuid. Een fijn product dat ik ook gebruikte voor mijn kleine kindje die tijdens het tandjes krijgen wat last had van eczeem.


Ik sleep ook altijd een volle beautycase vol troubleshooters mee op vakantie (binnenkort een uitgebreid stukje over deze producten) waaronder de Bach rescue gel (zit ook standaard een exemplaar in mijn luiertas) en de Environ antioxidant gel.

De antioxidant gel is zowel een fijne aftersun maar ook geschikt om de acnéhuid te kalmeren (helemaal fijn als aftersun als je een probleemhuid hebt!) door actieve bestanddelen als bètacaroteen, vitamine C, provitamine B5, Vitamine E en Tea tree oil.

De Bach Rescue gel is een kalmerende gel op basis van natuurlijke ingrediënten waaronder natuurlijk specifiek geselecteerde bloesems. Verbrande huid, insectenbeten en kleine ongelukjes profiteren direct van de verkoelende werking terwijl de gel het herstel van de huid versnelt. De gel mag meerdere malen per dag aangebracht worden op een pijnlijke of gezwollen huid of op vermoeide benen en voeten.


Een product met hoge SPF is een noodzaak om je huid te beschermen tegen de schadelijke invloeden van UVA en UVB straling. De Solar Defense booster van Dermalogica meng je met je gebruikelijke moisturizer of je gebruikt het product solo. De SPF50 in combinatie met groene thee en druivenpit extracten zorgt ervoor dat je huid langzaam weerstand tegen de zon kan opbouwen en toch langzaam kleurt. De luchtige textuur heeft een kenmerkende kruidige Dermalogica geur en brengt lekker aan.


Nog een lekker lichtgewicht product is de Lancaster Sun Sport Dry touch gel SPF20. Ideaal als je al een kleurtje hebt en het liefst een licht product gebruikt. Ik transpireer vrij snel rond mijn neus op warme dagen dus deze lichte beschermer is heel fijn aan het eind van het zomerseizoen als ik al een lekker kleurtje heb.


Ik word altijd enorm blij van speciale haarverzorging voor de zomer, de producten zorgen voor het herstel van je haar na een dag zoute zee, zwembaden vol chloor en natuurlijk de zon. Kortom ze voorkomen dat je haar na een dag zon veranderd in een bosje stro en daarnaast ruiken ze ook stuk voor stuk heerlijk zomers.

Ik haal ze op een koude winterdag nog wel eens tevoorschijn want de geur zorgt dan voor een beetje zonneschijn in de badkamer. Persoonlijke favorieten zijn de producten van Kérastase Soleil, Redken color extend sun en L'Oréal Professionnel Solar sublime. Elke keer is het weer lastig om te kiezen welke shampoo ik ga gebruiken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)