donderdag 1 januari 2015

Jane Iredale, the skin care make-up starter kit review

Jane Iredale, the skin care make-up starter kit 
Afgelopen zomer ontdekte ik de Jane Iredale Purepressed foundation, tijdens een persdag was ik al onder de indruk van het enthousiasme van een Jane Iredale make-up artist maar het duurde even voor ik zelf toch overstag ging. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo dol op het concept foundation, ik vind het altijd een beetje een gedoe terwijl mijn soms vlekkerige huid er wel enorm van opknapt. Jane Iredale heeft mijn mening voor de volle 100% veranderd.

In 1994 lanceerde Jane Iredale haar eerste make-up product, een minerale foundation met voedende eigenschappen die weldadig is voor alle huidtypen maar ondanks zijn flinke dekking de huid niet verstikt. Zo is dit bijvoorbeeld een hele fijne foundation voor een gevoelige rosacea of acnéhuid.

De beste manier om eens met het systeem kennis te maken is natuurlijk om het gewoon eens te proberen, een leuke manier om eens met verschillende producten kennis te maken is de starter kit, een set die bestaat uit 4 product miniaturen en een miniatuur handi penseel.



Wat is nou het voordeel van minerale make-up? Minerale foundations hechten zich aan olie in plaats van water waardoor ze minder diep in de huid dringen en zo geen verstoppingen en oneffenheden veroorzaken. Off the record zijn er heel veel celebs die voor hun huid niets anders dan Jane Iredale willen gebruiken maar die toch zwichten voor de dollars die cosmeticacontracten met zich meebrengen. Zo zijn vooral zangeressen met probleemhuidjes groot fan van de minerale foundations van Jane.

Het systeem is heel eenvoudig, je start met het aanbrengen van de smooth affair, een primer die de huid hydrateert en de houdbaarheid van je make-up aanzienlijk verlengt. Daarna volgt de foundation en één van de hydraterende sprays van Jane Iredale fixeert de make-up en zorgt voor een mooie finish.


De Smooth affair zorgt er dus voor dat je make-up beter aan de huid hecht, makkelijker aanbrengt en langer blijft zitten. Extracten van onder andere grapefruit (stralende teint), appel (antioxidant), royal jelly en extracten uit groene en witte theeblaadjes (ontstekingsremmend en anti-aging), aloe vera (kalmerend), algen (verstevigend, houdt vocht in de huid) en olijfblad (stimuleert celvernieuwing) verzorgen de huid op meerdere fronten, Jane Iredale make-up heeft niet voor niets de bijnaam 'The skincare make-up'.


Breng de smooth affair op de huid aan met de vingertoppen, de smooth affair is een perfecte basis voor je make-up die je met of zonder moisturizer kan gebruiken. Je mag de smooth affair zelfs solo gebruiken voor het slapengaan. Breng de smooth affair dan aan op een gereinigde huid voor een frisse teint bij het ontwaken (tip: helemaal goed na een avond stappen om een doffe, vale after party look te voorkomen).


Ga je voor de Amazing base of PurePressed base foundation? Beide zijn foundations die tevens dienen als concealer, zonbescherming (uiteraard wel extra smeren als je echt de felle zon ingaat!) en huidverzorging.


Purepressed base mineral foundation heeft een pure lichte finish, dit is mijn persoonlijke favoriet, de dekking van beide producten is super maar ik geef de voorkeur aan de matte finish van de purepressed. Op onderstaande foto zie je de purepressed base aangebracht over de smooth affair, je kan zo goed zien hoe de purepressed de huid matteert (linksboven zie je nog wat van de smooth affair zonder purepressed erover)

Jane Iredale Purepressed base golden glow 
Draai het penseel rond op het poedercompact en tik overtollig poeder af. Vervolgens breng je de purepressed base eerst aan op de plaatsen waar je extra dekking wenst en breng daarna aan op de rest van je gezicht en hals. De Purepressed en amazing base kan je ook rond de ogen aanbrengen als concealer.


De Amazing base loose mineral powder zorgt voor een cremige zijdezachte finish. De purepressed heeft een meer matte finish en de amazing base zorgt voor een mooie frisse glow.

Jane Iredale Amazing base golden glow
Doop het penseel in de Amazing base poeder, tik af en breng in dunne laagjes aan met een strijkende beweging.


Alleen voor deze mini is deze kit al heel erg fijn, de dop van deze mini Pommist spray kan los dus je kan deze mini navullen. Ik heb deze mini in mijn handtas zitten (in het mooie toilettasje waar al dit moois in verpakt zit) om op elk gewenst moment mijn huid even te verfrissen.

De Pommist hydration spray is een hydraterende spray voor het gezicht met extracten van (de superoxidant) granaatappel. Extracten van rozemarijn, witte thee en granaatappel verzorgen de huid terwijl het frisse water de huid verfrist en de mineralen fixeert voor een mooie langhoudende make-up.


Inmiddels heb ik een vast ritueel wat aanbrengen betreft, voor de zones waar ik extra dekking wens gebruik ik de flocked sponge van Jane Iredale en daarna doe ik het gehele gezicht nog eens luchtig met de mini handi brush waarna ik de pommist of rose spray gebruik als fixatie.

Hoewel het resultaat in alle stappen natuurlijk op zijn mooist is wil ik ook wel op rommige ochtenden enkel de purepressed gebruiken en daar is helemaal niets mis mee, ook op zichzelf is het een prachtig product dat zorgt voor een mooie naturel ogende dekking met een matte finish.

Zelf proberen? Deze week komt er een winactie online waarbij ik een paar starter kits aan mijn lieve lezeressen mag weggeven. Wordt vervolgd....

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)