zaterdag 30 augustus 2014

MAC Pro Longwear compact foundation NW30

MAC Pro Longwear compact foundation NW30
Aangezien ik tegenwoordig zo nu en dan foundation draag werd het wel eens tijd om er eentje van MAC uit te proberen. De Pro Longwear foundation, een iconisch MAc product, is nu ook in een compacte vorm met SPF 20 verkrijgbaar. Interessant om eens te proberen dus want ik vind het wel handig om een compact mee te kunnen nemen voor touch ups.


De Pro Longwear SPF 20 belooft een 10 uur durende werking en heet een lichte crèmetextuur. De dekking is licht tot medium en laat de huid er fris uitzien door eens satijnmatte finish. Een breed spectrum UVA/UVB filters zorgt voor de nodige bescherming.


De verpakking is basic maar doeltreffend, een apart deel waarin een sponsje zit en de foundation is gesealed. In de compact zit ook een fijn formaat spiegel. De textuur van de foundation is inderdaad heel erg aangenaam, op mijn neus gebruik ik wel een primer omdat ik met wat warmer weer wat last heb van grote poriën waar het product zich een beetje opstapelt als ik het te snel wil aanbrengen, dus om het mezelf makkelijker te maken even een druppel primer op de neus.


Na twee weken Italiaanse zon ging mijn huidskleur minstens één MAC tint omhoog maar ook heb ik dit jaar flink last van pigmentatie op mijn wangen ondanks de SPF50. Op zich geen ramp maar ik zie het allemaal liever wat vlekkenlozer en daarin biedt deze foundation wel uitkomst want de dekking is heel erg goed (ik vraag me al af hoe dekkend een full cover foundation van MAC wel niet is....)



Op onderstaande foto zie je duidelijk het verschil tussen links en rechts, ik heb bewust even een foto tussendoor gemaakt zoat je het verschil kan zien tussen mijn blote rechterwang en de linker waar een laagje Pro Longwear op is aangebracht.


En hieronder zie je de foundation over het hele gezicht aangebracht, een stuk minder vlekkerig en oneffen dan zonder en een perfecte basis voor elke make-up look.


Om de look compleet te maken heb ik een koraalkleurige blush aangebracht (Mango van Sisley) en mijn nieuwste MAC Lipstick Vegas Volt. Laatst was ik met mijn zusje bij de Douglas in Amsterlveen en daar zit een MAc counter. We waren lipsticks aan het proberen en ik vertelde haar dat ik de Vegas Volt zo mooi vond maar eigenlijk nooit gekocht had omdat de kleur toch wel erg heftig is. Zuslief is later teruggegaan en heeft Vegas Volt voor mij gekocht lief he?

Deze Pro Longwear SPF 20 is voor €33,50 verkrijgbaar bij je MAC counter in de volgende tinten:
NC15, NC20, NC25, NC30, NC35, NC40, NC42, NC45, NC50,
NW20, NW25, NW30, NW35, NW40, NW45, NW50, N18


1 opmerking:

  1. Bij mij begint zo'n compact-foundation altijd een beetje te schilferen naar het einde van de dag toe.. Hier ook zo?

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)