zaterdag 5 juli 2014

Jane Iredale Purepressed Base Mineral Foundation SPF20

Jane Iredale Purepressed Base Mineral Foundation  SPF20 
Foundation en ik hebben een bijzondere relatie, ik wil wel maar heb nog een beetje last van bindingsangst. Ik heb al een paar fijne producten ontdekt maar de vrees voor een zichtbare laag foundation bleef. De sheer en perfect foundation van shiseido beviel goed net als de zonnefoundations met SPF, alleen zijn er van die laatste maar een beperkt aantal kleuren verkrijgbaar en mijn multiculti huidje (mix van Europa, Azië en Zuid Amerika ja heus) heeft echt een neutrale ondertoon nodig.

Ik had al kennisgemaakt met de lipgloss en mystikols van Jane Iredale en was enorm enthousiast over het merk dus ging ik mij ook in de foundations verdiepen. Tijdens een persdag was het vooral het enthousiasme van een Jane Iredale make-up artist die mij wist over te halen. Hij verklapte dat vele celebs, vooral die met een acnéhuid, zweren bij de Purepressed maar dit niet kenbaar maken vanwege hun lucratieve contracten met andere beautymerken.


De Purepressed Base zorgt voor een transparante semimatte look en is niet voelbaar op de huid zo luchtig is het poeder. SPF 20 beschermt tegen UVA/UVB straling, waterbestendig en hoog gepigmenteerd, foundation, poeder, zonnefilter en concealer ineen, illuminating eigenschappen voor een stralender teint, vrij van olie, talk, kleurstoffen en parabenen, verkleint poriën en fijne lijntjes, blijft lang zitten. Pfew...dat zijn slechts enkele voorbeelden van de pluspunten van de Purepressed base. Tijd om dat eens uit te testen.


De Purepressed mag nat en droog worden aangebracht en is zacht voor de ogen dus kan op het hele gezicht. Gebruik de purepressed enkel lokaal of voor het hele gezicht, jouw gezicht dus jouw feestje.
Om je gezicht optisch stralender te doen lijken kan je voor het midden van je gezicht een lichtere tint dan aan de zijkanten van het gezicht, de donkere kleur op de gelaatsomtrek in combinatie met de lichte tint werken samen als highlighter.


Aanbevolen wordt om de Purepressed aan te brengen met de Handi, helaas heb ik dit penseel nog niet dus werk ik met het bijgeleverde inschuifbare penseeltje. Draai het penseel door de mineralen en klop het overtollige poeder af, begin op het deel van het gezicht dat de meeste dekking nodig heeft en breng vervolgens de mineralen in verschillende laagjes aan op de rest van je gezicht en hals.


Ik begin altijd langs mijn neusvleugels, daar zitten een paar kleine gesprongen adertjes waar ik me erg aan stoor maar na één dun laagje Purepressed zijn ze al zo goed als onzichtbaar. Ook is mijn gezicht vaak rood en vlekkerig dus een beetje dekking is wel prettig.

Op bovenstaande foto heb ik de Purepressed enkel op één helft van mijn gezicht aangebracht, kan jij zien welke?

Hier heb ik de Purepressed base op mijn volledige gezicht gebruikt. De huid blijft ondanks de laagjes poeder fris aanvoelen en lichte transpiratie langs de neus krijgt door het poeder ook geen kans. Dit product krijgt van mij een dikke voldoende en mijn zoektocht naar de perfecte foundation eindigt hier. Ik geloof niet dat er iets beters te vinden is, althans voor mij niet, ik ben enorm happy en zodra mijn Purepressed Base op is koop ik snel een refill. Ook een groot pluspunt dat je je compacts kan navullen. De gouden is de standaard compact maar er zijn ook zo nu en dan limited edition compacts zoals deze beauty met Swarovski kristal in een mooi tasje met als bonus een penseeltje. Bij het gewone compact zit een dun sponsje waarmee je het poeder kan aanbrengen en een hoesje waarmee je je mooie compact beschermt.



De Purepressed base is in 24 tinten verkrijgbaar, ik heb de Satin en Rivièra . De Satin is nu na een paar weken mooi weer te licht voor mij maar de Rivièra is nu perfect (zal hoogzomer nog een donkerdere tint nodig hebben denk ik zo maar het assortiment gaat tot heel erg donker dus dat is geen punt). en ik gebruik de Satin op de middenlijn van mijn gezicht waarna ik hem vermeng met de Riviera voor een vleugje highlight. De kleuren mengen erg makkelijk en het assortiment is onderverdeeld in meerdere kleurgroepen dus je vind altijd wel een perfect match.

Jane Iredale is onder andere verkrijgbaar bij Parfuma en parfumerie Margeaux  Voor meer verkoopinformatie en een overzichtje van alle producten check je de Jane Iredale website. Hieronder zie je nog even het verschil tussen een bloot gezicht en een gezicht met enkel de Purepressed Base in Rivièra, mooi resultaat toch?


PS nadat ik deze fotos heb genomen heb ik de flocked sponge van Jane Iredale gekocht en met dat sponsje breng je de foundation helemaal smetteloos aan, even wat hydration spray erop sprayen voor een naturel maar mooi dekkend effect waarna je het sponsje in je compact dept en dan op de huid.

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)