zaterdag 1 maart 2014

Qiriness Caresse Source d'eau velvety moisturizing cream

Qiriness Caresse Source D'eau velvety moisturizing cream


De Caresse Source D'eau crème hydratation velours helpt de opperhuid om het vocht vast te houden, versterkt de hydrolipide beschermlaag en herstelt het evenwicht van het vochtgehalte van de huid. Deze crème richt zich dus vooral op het vochtgehalte in de huid en het herstellen van de natuurlijke barrière waardoor je huid dag na dag beter in staat is om zichzelf te beschermen en langzamerhand steeds minder gevoelig en droog zal zijn. 

De crème geeft direct comfort aan een trekkerige, droge, geïrriteerde huid en beschermt ook tegen klimaatveranderingen. Zeekraal en hyaluronzuur hydrateren, teerwijnrank kalmeert, extracten uit tarwe beschermen en het Qiriness signature E.O.S complex ontstresst de huid. 


Het E.O.S complex ofwel Energizing, Oxygenating en Soothing complex dat bestaat uit 5 bestanddelen die samen de huidmechanismen optimaliseren. Het uitgangspunt? Pas als je huid voorzien is van zuurstof, energie en onstpanning kan zij optimaal functioneren (eigenlijk geld dat voor ons ook nietwaar?). 

Extracten uit drie planten (neem, sesam en boswellia) die ook voorkomen in de Ayurvedische handboeken voor geneesmiddelen zorgen ervoor dat je huid ontstresst. Proteïnen uit sojabonen en bioplasma zorgen ervoor dat de cellen worden voorzien van zuurstof en energie. 


In de bijsluiter staat dat het product s'morgens en s'avonds op het gezicht en hals mag worden aangebracht over het hydraterende serum. Nu heb ik enkel deze crème gebruikt en merk al een enorm verschil met betrekking tot de gevoeligheid en roodheid van mijn gezicht. 

Wat mij vooral opviel was het comfortabele gevoel, de luchtige gelcrème textuur is dus een beetje misleidend, als je graag een luchtig product gebruikt maar toch echt flink behoefte hebt aan een goed hydraterend product dan is dit zeker een aanrader. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat deze crème zo goed zijn werk zou doen maar ik ben helemaal overtuigd. 

Ik had verwacht dat dit meer een product zou zijn voor de warmere maanden omdat ik dan echt geen volle crème moet smeren (die smelt zo weer van mijn gezicht af) maar in de winter is deze crème dus ook heel erg fijn. Ook als je in een ruimte werkt waar de airco op volle toeren draait is dit een fijn product. Toen ik op de luchthaven werkte had ik altijd snel last van glim maar aan het eind van de dag voelde mijn huid ook altijd trekkerig en dorstig aan. Dit product had perfect geweest voor die omstandigheden. 


Qiriness is exclusief verkrijgbaar bij Ici Paris XL en voor een pot van 50 ml betaal je ca €46,00 (de exacte prijs ligt een beetje aan de kortingsacties die er op dat moment gelden bij de Ici).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)