zaterdag 22 februari 2014

Empty, Op, Leeg, Vide, Finito!

Op=op 
Ik vind het altijd erg jammer als een product op is, al is het natuurlijk wel weer leuk om iets nieuws te ontdekken. Toch zijn er een paar producten die ik trouw opnieuw blijf aanschaffen en ook al ga ik dan toch wel eens vreemd, meestal kom ik toch weer bij mijn vertrouwde product terug. Hier een overzichtje van een paar van de producten die ik de afgelopen weken heb opgemaakt. 


Qua nagellakremover ben ik een serieuze grootverbruikster, het liefst zou ik remover per jerrycan aanschaffen zo hard gaat het soms. Absolute toppers zijn de removers van OPI en Orly. Vooral de OPI expert touch lacquer remover is favoriet, deze krachtpatser is mild voor je nagels maar maakt korte metten met zwaar gepigmenteerde lakken en glitters. Als ik een softshade of pastelkleur draag maak ik meestal gebruik van een milde remover. Ook als je nagels in slechte conditie zijn zullen ze heel blij zijn als je de OPI Original remover of Orly Nail Lacquer remover gentle formula gebruikt. 

Na het verwijderen van nagellak vertroetel ik mijn nagelriemen altijd met een nagelriemolie, mijn lieveling is de OPI Avoplex cuticle to go, deze olie in een rijke geltextuur is heel erg gemakkelijk voor onderweg en de stevige textuur loopt ook niet zo uit als een traditionele olie. Ik breng altijd een laagje op mijn nagels en nagelriemen aan als ik zoals nu een artikel aan het typen ben. Voordeel van deze olie is dat mijn toetsenbord straks niet glibberig is van de olie. 


Een ware held qua oogmake-up removers is de Ahava time to clear eye make-up remover. Ik ben nogal een zeur qua oogmake-up removers. Ze prikken, laten zo'n vervelende waas achter of erger nog, je moet stevig boenen om echt alles te verwijderen. Dit zijn geen issues als ik deze remover van Ahava gebruik. Ik heb momenteel nog een andere fles remover staan die ik even op moet maken maar als die leeg is haal ik zeker de Ahava weer in huis.

Ik heb een droge huid die bij onvoldoende verzorging of verkeerde producten snel gevoelig kan worden. Nu test ik best veel huidverzorging en als het dan eens misgaat dan is het Double serum mijn redder in nood. Dit serum voorziet de huid van lipiden (huidvetten) en vocht. De bestanddelen zitten apart verpakt en komen pas samen als je op het pompje duwt. Door de combinatie van lipiden en vocht verhoog je de weerstand van de huid direct. Een tekort aan lipiden is vergelijkbaar met een slecht geïsoleerd huis, je kan op koude dagen wel extra stoken, maar de warmte verdwijnt sneller dan nodig. De lipiden zijn als het ware de isolatie die ervoor zorgen dat het vocht in je huid blijft. De fijne emulsie geeft direct comfort en na een paar dagen heb ik een voelbaar minder droge huid.

Ik moet snel een nieuwe flacon gaan halen want ik heb weer enorm last van een kriebelend en jeukend voorhoofd... al heb ik ook een aantal andere producten staan die ik nog moet testen en waar ik hoge verwachtingen van heb.


Haarverzorging is ook zoiets waar er hier behoorlijk veel van gebruikt word, Redken Clear moisture is een lijn voor normaal tot droog haar. Sinds ik mijn haar niet meer laat highlighten heb ik ook niet meer nodig, de shampoo en conditioner hebben een frisse geur en van de conditioner heb ik maar een klein beetje nodig om mijn haar lekker glanzend en goed doorkambaar te maken. De L'Oréal Professionnel tecni.art Fix Anti Frizz haarspray zorgt er niet alleen voor dat je gestylde coupe mooi in model blijft zitten, het zorgt er ook voor dat je haar beschermd is tegen een vochtige omgeving. Zo blijft mijn haar langer glad als ik het heb geföhnd zonder dat het bij het eerste regendruppeltje meteen weer in de krul schiet.

Deoleen is al jaren mijn vaste deo, geurloos en enorm effectief, ik pak wel eens een andere uit het schap maar kom dan altijd met hangende pootjes weer terug bij Deoleen.

In de wintermaanden krab ik soms mijn scheenbenen open van de jeuk, zeker als het zoals nu flink waait MOET ik echt smeren anders heb ik een groot probleem: schilfers en enorme jeuk. Babor Neuro Sensitive Cellular is een luchtige bodycream die de huid direct kalmeert en ontspant. Een verademing voor een droge kriebelhuid.


Het Mattisson AlkaBalans badzout hersteld de zuur-base balans in het lichaam, door verzuring kunnen afvalstoffen niet goed worden afgevoerd waardoor ze zich kunnen ophopen. 

Verzurende factoren zijn onder andere stress, roken, medicijnen, schadelijke straling, dierlijke eiwitten, suikers, frisdrak, alcohol en koffie. Zure afvalstoffen worden voor het grootste gedeelte afgevoerd door je grootste orgaan, de huid. Afvalzuren verlaten het lichaam via de poriën (sommige mensen hebben een hele zure lichaamsgeur, dit kan door verzuring komen) en bij te grote hoeveelheden kan dit klachten als schimmel, eczeem en ontstekingen tot gevolg hebben. Door het nemen van een basich bad stimuleer je de afvoer van de zure afvalstoffen. De mineralen in het badzout verzorgen daarnaast de huid waardoor je bad zowel een verwenmomentje voor je binnen als buitenkant is. Je kan het zout ook gebruiken in een voetenbad, dit doe ik vooral tijdens de zomermaanden maar in de koude winter ga ik minstens een half uurtje in bad met 3 eetlepels AlkaBalans badzout. Belangrijk is wel om veel water te drinken als je in een ontzurend bad gaat. 

De Ikari Pure 3 is een fijne crèmescrub met een lekker korreltje. Hoewel ik het een fijne scrub vond weet ik niet of ik deze opnieuw ga aanschaffen. Ik denk dat ik eens op zoek ga naar het type scrub dat je huid zonder korreltjes exfoliërt. YSL had er vroeger eentje en van Environ bestaat er volgens mij ook een. 


Dus deze verpakkingen mogen allemaal bij het afval, uiteraard wel in de speciale afvalcontainers zodat ze gerecycled kunnen worden. Sommige beautyproducten zoals nagellak moeten trouwens wel bij het chemish afval, let hier altijd even op. Kleine moeite maar je doet moeder natuur er een groot plezier mee. Op naar de volgende lading lege verpakkingen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)