donderdag 27 februari 2014

Collistar Ti Amo Italia lentelook

Collistar Ti Amo Italia Rosetto Mille Baci 54, Cuore di colore 1 Capri & Smalto gloss 579
Het uiteenlopende kleurenpalet van de Collistar Ti Amo Italia leent zich perfect voor enkele zeer verschillende looks die onderling sterk verschillen maar die elk volkomen divawaardig zijn. 

Ik begin met de meest klassieke look, een neutrale oogschaduw (de Collistar silk effect eyeshadow 63 is een onmisbare oogschaduw want zeer geschikt als highlighter maar ook om andere kleuren mee te blenden of gewoon mooi solo) in combinatie met sprekende lippen, blozende wangen en rode nagels.

Collistar silk effect eyeshadow 63 & black mascara 
Collistar Smalto Gloss effetto gel 579 Rosso Montalcino 
Collistar Smalto Gloss effetto gel 579 Rosso Montalcino in daglicht 
Collistar Smalto Gloss effetto gel 579 Rosso Montalcino in direct zonlicht
Als je wel vaker een kijkje op deze blog hebt genomen dan weet je inmiddels wel dat ik groot fan ben van de Collistar gel effect nagellakjes. Deze dieprode tint is de ideale kleur voor een vleugje drama en glamour. 

Cuore di colore 1 Capri 
Je zou misschien denken dat ik voor geen enkel product terugdeins en hoewel ik een serieuze blush fetish heb zijn crèmeblushers lange tijd items geweest die ik liever zoveel mogelijk negeerde. Tot voor kort dan want ik ben helemaal om. 

Ik ben groot fan van blush omdat je met een vleugje blush kleur en vorm aan je gezicht kan geven. Helaas ben ik soms net iets te fanatiek met aanbrengen waardoor het resultaat eerder circus dan chic is. Op onderstaande foto zie je goed hoe goed de pigmentatie van deze crèmeblush is. Links heb ik een normale hoeveelheid gebruikt en rechts een kleine hoeveelheid.

Collistar Cuore di colore Cream powder blusher 1 Capri 
Nu heb ik inmiddels wel mijn trucjes om een overdaad aan blush weg te werken, met een crèmeblush vreesde ik altijd dat het resultaat nog clownesker zou worden. Niets bleek minder waar, juist door het product aan te brengen met mijn vingertoppen was ik voorzichtiger dan met de poederkwast. Voor mij persoonlijk is crèmeblush dé ontdekking van het jaar. Deze Cuore di colore (hart van kleur) van Collistar heeft een hele fijne textuur die op de huid smelt en een zacht waasje kleur achterlaat.

Ik trommel lichtjes met mijn ring, middel en wijsvinger op de crèmeblush (alsof je heel zachtjes pianospeelt) waarna ik voorzichtig de kleur op mijn wangen dep, daarna verdeel ik het product met diezelfde trommelende beweging. Zorg ervoor dat je het product goed over de huid verdeeld, als je het resultaat nog te heftig vind klop dan zachtjes even door tot je de gewenste intensiteit hebt bereikt.

Collistar Rosetto Mille Baci 54 Arancio Siracusa
De blikvanger van deze look is natuurlijk de Rosetto Mille Baci (duizend kusjes lipstick) in de kleur 54 Arancio Siracusa. Een enorm sprekende oranjerode tint in een boterzachte textuur die moeiteloos op de lippen aanbrengt. De textuur van deze lipstick heeft precies de goede verhouding tussen houdbaarheid en comfort.

Collistar Rosetto Mille Baci 54 Arancio Siracusa
De cremige textuur voelt heel soepel maar je kan ook duidelijk merken dat de kleur goed aan de lippen hecht. Wel een kleine tip bij het gebruiken van deze intense kleur, doe na het aanbrengen van de lipstick even je mond open, steek je wijsvinger in je mond, mond dicht en voilà! De lipstick die nu op je wijsvinger ziet kan niet op je tanden terechtkomen, een kleine handeling die grote rampen kan voorkomen.


Het eindresultaat! Een snelle en relatief simpele look met een behoorlijke glamfactor. Veel effect voor weinig moeite, Collistar heeft het helemaal begrepen, Ti Amo Collistar!

3 opmerkingen:

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)