maandag 21 oktober 2013

Annemarie Börlind beautysecrets

Annemarie Börlind Rose blossom revitalizing care &
Orange blossom energizer




















Afgelopen zomer was Annemarie Börlind mijn favoriet qua zonverzorging en zo langzamerhand ontdek ik steeds meer producten van dit veganistische en dierproefvrije merk en word ik steeds enthousiaster. Naast de diverse huidverzorgingslijnen voor uiteenlopende huidcondities zijn er ook een paar speciale beautysecrets van Annemarie Börlind. Speciale beautyproducten voor alle huidtypen die de huid even een flinke boost geven.


















Mijn favorieten zijn de Rozen bloesem vital care en de Oranje bloesem energizer. De energizer gebruik ik al wat langer (vandaar de verschillende flacons, de energizer had ik onlangs in het groot ingekocht toen mijn dichtstbijzijnde verkooppunt stopte om een praktijk in orthomoleculaire voedingstherapie te starten) en de Rozen bloesem heb ik onlangs pas ontdekt.



Beide producten zijn 2 fasen verzorgingen, je moet ze voor gebruik goed schudden zodat de verzorgende bestanddelen gemengd worden en je huid voorzien van beide actieve bestanddelen.

Rozen bloesem Vital care is een 2 fasen anti-aging behandeling die bestaat uit plantaardige oliën en rozenblaasjesextract van de kostbare biologische Damast roos. De huid word gevoed en gekalmeerd terwijl de heerlijke rozengeur ook de zintuigen tot rust brengt, een ideale verzorging voor de avond. Dit serum is wel rijker van textuur dan de Orange blossom dus tijdens de minder koude maanden gebruik ik deze bij voorkeur voor het slapengaan.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat het product geen glans achterlaat als deze is ingetrokken maar gevoelsmatiger vind ik dit product s'avonds fijner. De vital care onspant en verzorgt, mijn soms trekkerige huid heeft na het aanbrengen van dit rijke product al niet eens zoveel behoefte meer aan een nachtverzorging. Dit serum is ook fantastisch voor je hals en décolleté. De ingrediënten van de Rose blossom revitalizing care check je hier.

Annemarie Börlind rose blossom revitalizing care 

























De Oranje bloesem Energizer heeft een frisse citrusgeur en bevat onder andere vitamine C en E en wortelextract voor een frisse teint. Deze verzorging zorgt voor vitaliteit en spankracht, stimuleert de collageenvorming en hydrateert intensief. Deze vitaminecocktail beschermt tevens tegen vrije radicalen. Wat ik vooral fijn vind aan dit product is de verkwikkende werking, in de zomermaanden heb ik al snel een lekker kleurtje te pakken en oogt het allemaal wat gezelliger maar nu het zomerbruin een beetje begint te vervagen vind ik mezelf soms erg grauw en bleekjes, de energizer pept je teint op en de citrusgeur geeft ook mentaal een boost. Heel erg fijn. Nieuwsgierig naar de ingrediënten? Hier vind je ze terug.

Annemarie Börlind Orange blossom energizer

























Mijn favoriete ritueel bestaat uit de Energizer in de ochtend aanbrengen voor mijn dagverzorging en de rozen bloesem voor het slapengaan aanbrengen onder mijn nachtverzorging. Beide producten mogen zowel s'morgens al s'avonds maar ik geef de voorkeur aan wat energie in de ochtend en de lekkere ontspannende rozengeur met revitaliserende werking voor het slapengaan zodat mijn huid optimaal kan herstellen tijdens de nachtrust.

Ook vind ik de rozen bloesem een iets olieachtigere textuur hebben dus ik vind dat prettiger voor het slapengaan omdat ik van mezelf al snel glim in mijn gezicht maar tijdens hele koude gure winterdagen vind ik die rijke textuur juist weer heel fijn. Het ligt er gewoon een beetje aan wat je persoonlijke voorkeur is. De energizer is iets luchtiger van textuur en word door mijn huid sneller opgenomen. Beide producten zijn ideaal om je huid van een extra vitaminenshot te voorzien en vooral de kalmerende rose blossom is perfect om de huidstress die de seizoenswissel met zich meebrengt aan te pakken.

Beide producten zitten in een flacon van 50ml en kosten €19,22. Annemarie Börlind is onder andere verkrijgbaar bij reformwinkels en vitaminstore. Check hier een overzicht van alle verkooppunten in de Benelux.Voor meer info over de productlijnen van Börlind check je de website van dit heerlijke merk.