woensdag 28 augustus 2013

Annemarie Börlind suncare

Annemarie Börlind suncare


















Annemarie Börlind is een merk dat ik enkele jaren terug in de reformwinkel heb leren kennen, sindsdien zijn enkele Börlind producten niet meer weg te denken uit mijn badkamer.

Dit jaar heb ik wel voor het eerst pas kennisgemaakt met de zonverzorging van Börlind. Ik kwam onder andere dit hele leuke setje tegen. In een praktisch koeltasje (heel belangrijk dat je je zonneproducten niet in de volle zon laat staan want dat kan de werkzaamheid negatief beïnvloeden) zitten een 50ml soothing lotion aftersun en een 125ml Sun fluid met spf 20.


















De Sun fluid met spf 20 is een olievrije zonverzorging die ideaal is voor een huid die overgevoelig kan reageren op de zon. Ik heb het product getest en bleef ook vrij van de gevreesde zonneallergie (die jeuk is zo enorm vervelend en pijnlijk...) deze frisse, natuurlijk ruikende lotion trekt heel snel in en voelt ontzettend luchtig aan. Het product is niet plakkerig en laat ook geen witte waas achter. Börlind zonverzorging bevat huidvriendelijke UV filters en kombu-algen extract die helpen om verbranding te voorkomen en een duindoorn complex en vitamine E de celactiviteit positief beïnvloeden.

De aftersun soothing lotion is een verfrissende lotion die een verkoelende en kalmerende werking heeft. Allantoïne en toverhazelaar verzachten de roodheid en huidirritaties die zijn veroorzaakt door overmatig zonnen en panthenol en sorbitol verhogen het vochtgehalte van de huid en maken de huid weer soepel. Niets zo onprettig als een huidje dat aanvoelt als een schuurpapiertje na een dag zonnen. De Börlind aftersun zorgt ervoor dat de huid zich weer een beetje kan herstellen en ruikt heel aangenaam en voelt bovendien lekker fris aan op de huid.


















Dit leuke setje is echt onmisbaar als je net als gevoelig bent voor zonneallergie, de 125ml tube is ook heel geschikt voor korte tripjes naar de zon. Misschien heb je nog iets in de planning voor het najaar? Vergeet ook dan niet te smeren met een goede bescherming en aftersun.

Ik ben in ieder geval heel erg onder de indruk van deze twee producten en laat je ook snel mijn bevindingen van de andere producten weten. Ik houd je op de hoogte, nu eerst nog even lekker in het zonnetje zitten.

Annemarie Börlind soothing aftersun lotion & spf 20 sun fluid