donderdag 20 december 2012

Lady Gaga Fame

Lady Gaga Fame 


Als Gaga iets onderneemt neemt ze geen genoegen met middelmatig, ze verlegt altijd de grenzen en dat is denk ik ook hetgeen wat haar zo bijzonder maakt. Ze is een van de meest inspirerende vrouwen van deze tijd. Kractig maar toch onzeker, vol talent en liefde voor anderen. She is born that way.

Ik geef toe dat ik meestal met een grote boog om geuren van celebs heenloop, ze zijn doorgaans niet slecht, maar ik heb liever een echte geur met karakter, of tenminste eentje met een goed verhaal en mooie flacon. Gaga's Fame moest een baanbrekende geur worden en dat is ook heel goed gelukt. De vloeistof is zwart en wordt transparant zodra deze wordt verstoven. De flacon met bijzondere zwarte vloeistof wordt gegrepen door een gouden klauwachtige dop.

When Gaga does something she does not settle for something that is just fine. She is always pushing boundaries and that is what I love about her. She is one of the most inspiring women of this era.Powerful yet vulnerable, caring about others and a true inspiration to them. She is born that way. 

I mostly avoid celebrity fragrances because they are not bad, but simply not outspoken enough for me. Gaga's fame was meant to be innovative and that it is. The bottle which is being held by a golden claw holds a mysterious black fluid. The black fluid becomes invisible once airborne. How amazing is that?

Lady Gaga in The September Issue of Vogue


















De geur zelf is geen traditionele geur met top hart en basisnoten, maar een push pull technology. Om maar even technisch te doen, de geur bestaat uit olfactorische facetten die zich op de huid ontwikkelen en samensmelten. Het ligt er dus maar net aan welke kant bij jou meer naar boven komt, Chanel Allure heeft dezelfde opbouw. De facetten zijn duister (Belladonna en zwarte nevel van wierook) Sensueel ( abrikozennectar, saffraan en honing) en Lichte noten (tijgerorchidee en arabische jasmijn).

De geurnoten samen vormen een hele fruitige bloemige geur, totaal niet wat ik verwacht had, maar de geur valt me zeker niet tegen. Het is een zoete fruitige geur maar met een bloemige toets en toch wel behoorlijk veel pit. Ik hoop stiekem wel dat als er nog een geur komt dat ze voor een meer uitgesproken geur durft te gaan. Zo hoop ik stiekem dat de Italiaanse in haar iets wil creëren als Versace's Blonde, dat is echt mijn all time favorite geur. Wie weet komt ze ook nog wel met een herengeur. The sky is the limit bij Gaga. Ik wacht de ontwikkelingen met spanning af en geniet nu lekker van Fame.

The scent is built around three main accords, dark (belladonna) sensual (apricot nectar, honey and saffron) and light (tigerorchid and sambac jasmine) This is not a traditional pyramid frafrance, but Fame's olvactive aspects develop together on the skin. (Another fragrance with this structure is Chanel Allure) 

The notes combined create a floral fruity scent which I totally did not expect, but this scent is everything but dissappointing. The scent is a sweet and fruity blend with some floral accords and a lot of spirit. I kinda hope that there will be a second fragrance, hopefully a little more daring and heavy, something like my all time favorite but discontinued fragrance Blonde by Versace. Who knows, maybe she will also launch a men's fragrance, I can't wait to see what happens next, but for now I am totally loving Fame. 

Gaga Fame bottle & Lady Gaga Vogue
September 2012 Cover



























Gaga 2 bottle design by me 
Wat zo geestig is aan de geur is dat Lady Gaga enorm inspireert, ik ben een beetje gaan schetsen en kwam zo op het idee voor een flacon voor een tweede geur, een fles met donker kleurverloop en een vleugje 'frost' op de flacon, die een mystieke vloeistof omhult waar misschien wel glitters of bubbeltjes in zitten (dat lijkt me echt de ultieme uitvinding, een bruisende geur vol magie. Een flacon die doet denken aan een flesje waar een toverelixir inzit.

Gaga is such an inspiration, I was doodling and came up with a bottle design for a next scent, the elixir bottle would have some dark degradé colouring and maybe even some frost on the bottle. The mystique fluid would have glitters,or even cooler, bubbels in it, like a true magic potion. 

1 opmerking:

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)