maandag 2 juli 2012

A Parker way of writing

Parker Ingenuity
 




















Ik heb al vanaf de middelbare school een obsessie met luxe schrijfwaren, ik ben verzot op mooie pennen en als ik in een dip zit wordt ik heel vrolijk van een mooie nieuwe pen. Tijdens mijn eindexamens schreef ik altijd samenvattingen met een Parker jotter pen, en met die pen moest ik dan ook het examen doen, want ik geloofde dat als ik het antwoord niet meer wist de pen het nog wel zou weten want die had het immers al een keer opgeschreven...tja....hmmmm...

Anyway, Parker lanceert nu de 5e manier van schrijven, na de vulpen, balpen, rollerball en vulpotlood komt Parker met de 5th technology , gegoten in een prachtig design: de Ingenuity. De flexibele penpunt zit verstopt achter een metalen uiteinde, het lijkt dus op een chique klassieke vulpen, maar de Inginuity bied een groot voordeel waar ik als linkshandige (die als ze met een vulpen schrijft alle woorden over het papier heen veegt...) heel blij van wordt. Deze 'vulpen' vlekt namelijk niet, ik heb de Inginuity geprobeerd op glanzend papier en geen drup geen veegje helemaal niks. Ook schrijft de inginuity enorm soepel en comfortabel. De Ingenuity is verkrijgbaar in een robuust heren_ en een verfijnd damesformaat. De Ingenuity is verkrijgbaar voor € 160 bij exclusieve verkooplocaties. Ik kan je horen denken € 160 voor een pen???? Ja dat snap ik wel, maar vergeet niet dat deze tijdloze pen heel wat tassen en schoenen zal overleven. Bovendien is een luxe pen een prachtig afstudeercadeau, je zal zeker indruk maken als je bij je eerste job een handtekening zet met een verfijnde pen. En om je te laten zien hoe lang pennen meegaan...een blik op een deel van mijn Parker collectie, sommige pennen heb ik al 18 jaar :) Maarre...ook al heb ik er al zoveel, de Pearl laquer slim en de black rubber large staan wel bovenop mijn wensenlijstje.. ;)

Since highschool I have a thing for luxury stationary, whenever I feel blue, a pretty pen can really cheer me up. During my final exams I had a weird superstition, I always wrote summary's of the study material and I believed that the pen I wrote those with would help me during my exams. As if a pen can remember what it has written....errr...well...

Anyway, Parker launches the 5th technology in writing, after the fountain pen, rollerball, ballpoint and refillable lead pencil they now introduce a brand new technology of writing, presented in a stunning design, the Ingenuity. The Ingenuity looks like a fountain pen but has a huge advantage. I write with my left hand and have never been able to write with those pens without smudging my words all over the paper. I tried the ingenuity on glossy paper and there was zero staining and smudging. The Ingenuity writes comfertable and supple. The Ingenuity is available for € 160 euros in a men's size Large and a ladies size Slim in various materials. I can hear you thinking, what??? € 160 euros for a pen??? Trust me I get that, but remember a pen like this will be yours for many years and will outlast most shoes and bags you purchase. A pen is a perfect graduate gift, you will certainly make an impression when writing down your signature with a fancy luxurious pen. The last picture of this post is a part of my Parker stash, some of those pens I have for over 18 years...And even tough I have many, the Pearl laquer and Black rubber Ingenuity's are on top of my wishlist ;)
Ingenuity Black Rubber slim &
Pearl laquer slim

Ingenuity Black Metal & rubber Large

Part of my Parker stash
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)